10 nap anyu nélkül
Amikor apa egyedül marad a gyerekekkel.

Előzetesen
A francia vígjátéktól nem vártunk sok mindent de ennek ellenére sikerült meglepnie minket és remek pár órát okozott számunkra és volt olyan pillanat is amikor a hasunkat fogtuk a nevetéstől.
A film egy francia család mindennapjaiba enged betekintést. A család fő Antoine sikeres karriert tudhat a háta mögött és épp az igazgatói posztra pályázik. A férfinek mondhatni mindene megvan amit egy férfi csak kívánhat. Négy gyerek, egy szerető feleség és egy szép ház autóval.
Ahogy azt a szülők tudhatják négy gyerek finoman foggalmazva is nevezhető logisztikai rémálomnak de Antoine gyönyörű felesége a háttérben tökéletes precizitással fogja össze és szervezi meg a család mindennapjait. Ezzel is megerősítve a mondást miszerint "Minden sikeres férfi mögött egy nő áll". De ahogy telnek a napok a nő úgy érzi, hogy a legszebb éveit áldozta fel családja számára amit nem értékelnek eléggé. Egy vita során pedig Antoine elköveti a legnagyobb hibát amit ilyen helyzetben egy férfi el tud követni. Ki mondja a tiltott mondatot : "Bármikor szívesen cserélnék veled drágám". A nő ennek annyira megörül, hogy úgy döntött szabadságot vesz ki és innen ered a cím is hiszen egy családi vacsora során bejelenti miszerint elutazik 10 napra nyaralni.
Anotine és a család hétköznapjai innentől számítva teljes mértékben felborulnak.
A Véleményünk.
Szeretnénk azzal kezdeni, hogy nem nagyon kedveljük egy filmben amikor a karakterek ki tekintenek a történetből de ha ez olyan visszafogottan van megcsinálva, mint ebben a filmben akkor le tudjuk nyelni a békát. Hiszen a film nyitó jeleneténél és zárójeleneténél tekint csak ki Antoine karaktere ami egy szép keretbe foglalja a történteket.

A film nagyon szépen vezeti fel a mondanivalóját és mindig épp időben csatlakozik a történet vezetéshez egy adott karakter. Ezeket a karaktereket megformáló mellékszereplők alakítása pedig magukért beszélnek hiszen remek módját találták meg arra, hogy a film központi eleméről ne vonják magukra a figyelmet. Ezalatt azt értjük, hogy például Dicaprio gonosz karaktere nem váltja ki a nézőből az utálatot ami ahhoz vezetne, hogy a néző csak arra tud gondolni mennyire gyűlöli azt az adott szereplőt. Pont ezért úgy lett felvezetve miszerint épp elég ellenszenvet váltson ki a nézőből de ne túl sokat. Remek megoldás mind a forgatókönyvíróktól mind pedig Alexis Michalik színésztől is.
A filmben felfedezhető egy snitt amikor Antoine irodájában le esik egy kép ahol cége kabala figurájával látható. Ez az egy vágás jelentéssel bíró jelenet. Hiszen a kép eltörik épp úgy, hogy a főszereplőnket és a kabalát elválassza. Innentől lehetett sejteni, hogy Antoine változáson fog keresztül menni aminek a végén ott hagyja a törtető HR vezető karrierjét és inkább a családjára fókuszál.
Illetve izgalmas volt azt is látni, hogy ez a bizonyos kép már csak akkor jelent meg újra a filmben amikor valami rossz dolog történt. Hiszen az egyik mellék száll a történetben az amikor Antoine épp rivalizál Dicaprióval és ennek következménye lesz az, hogy egy fiatal lányt elbocsátanak a cégtől.
A sors fintora pedig nem más, minthogy ez a lány fog dolgozni főszereplőnknek a későbbiekben és társa lesz a bajban. Tehát egy alap ellentétet vázol fel az az egy karakter ami ahhoz vezet, hogy főszereplőnk elindul az átformálódás rögös útján.
Ezt az utat pedig sok vicces és vidám jelenet kíséri aminek hatására a néző teljes mértékben ki tud kapcsolódni de ugyanakkor együtt tud érezni a szereplőkkel.
A film sikere talán ebben rejlik, hogy annyira hétköznapi gondokat vázol fel amivel egyszerűen nem megerőltető azonosulni.

Összegzés
A filmnek csak nagyon apró hibái vannak amit inkább nem fejtenénk ki mivel érdemes a filmet megnézni annak aki még esetleg nem látta és nem szeretnénk a kedveteket szegni.
A film olyan amilyennek egy jó vígjátéknak lennie kell. Egy fontos történetet mesél el amiből akár még okulhatunk is és mindezt úgy, hogy közben nagyokat kacagunk.
A film pontozása: 10/9